Dec 21, 2012

emosi aku suka hati aku

Assalamualaikum semua :)

dear hati,

masih mencari cara yang berkesan untuk mengawal emosi sendiri. masih lagi hilang kawalan. suka marah2. suka ikot kepala sendiri. betul kata mama. aku memang kepala angin. garang. suka libatkan orang lain dalam masalah aku. cukup payah nak kawal masalah sendiri. kekadang aku kesian orang2 sekeliling aku. menjadi mangsa aku. tempat aku lepaskan geram. terutamanya aqilah, merangkap roomate aku. merangkap classmate aku. merangkap car-mate aku. merangkap semua lah. dia salah seorang yang slalu menjadi mangsa kemarahan aku. dia terpaksa menghadapi emosi aku yang tak menentu. sekajap aku okey. sekejap aku angin satu badan. sekejap aku gelak besar. sekejap aku diam membatu. aku rasa lama2 dia boleh bosan dengan sikap aku. selain dari dia, aini juga antara kawan yang terpaksa bertahan dengan aku. kekadang aku okey kekadang tak. aku pun tak faham macam mana nak kawal emosi aku. macam2 aku cuba buat. gembirakan hati sendiri. gelak ketawa tak ingat dunia. berdoa agar Tuhan lapangkan dada aku. tapi aku tetap gagal mengawalnya seperti emosi mengawal aku. apa emosi aku cakap, itu lah aku buat. kalau dia suruh aku bad mood, aku pun bad mood. darm ! aku tak suka. tiap kali dalam bilik air aku akan terkenang masalah aku. masalah emosi aku. masalah dunia yang tak pernah habis. mula lah nak menangis dalam bilik air tuh. hurm. itu je tempat yang aku ada untuk aku lepaskan semuanya. aku tak nak menangis depan roomate sendiri sebab aku takut dia tak faham masalah aku sebabnya aku sendiri tak faham apa masalahnya. jadi macam mana aku nak terangkan kat orang lain. aku harap satu hari nanti aku akan berjaya belajar mengawal emosi aku. yeah. aku perlukan mereka untuk memberikan kekuatan kat aku. aku mesti kuat. aku harap mereka masih sudi berkawan dengan aku walaupun perangai aku macam nie. buruk la jgk perangai aku nie. >.< bukan mereka je yang terbabit, kekasihati pun jua. aku sangat bersalah kat dia. slalu saja aku lukakan hati dia. buat dia runsing. sedih. kecewa dengan sikap aku. sedangkan dia berusaha keras untuk kami. mungkin aku perlukan seseorang yang kuat untuk buatkan aku kuat. tapi aku dah bersyukur adanya mereka semua. entah la. entry 2-3 menjak nie macam merapu tapi maaf la blog. ini je yang aku rasa sekarang. even sebenarnya banyak sangat benda nak cerita. next time aku story. semoga emosi aku pulih semula. :D

*curi2 taip entry supaya roomate tak tau tapi dia dah syak aku ber-blog*

malam nie ada lab test. esok pagi jua. jadi, doakan kami berjaya.

wasalam.