Jan 17, 2013

kenapa mengapa ? ada sebabnya.

Assalamualaikum semua :)

dear blog,

since aku kat legenda lagi mama slalu pesan "baik macam mana pun kita dengan kawan kita jangan la duduk satu bilik. biar satu class, biar slalu berjumpa tapi sebilik, bukan satu yang baik." mama keep repeating to me whenever i ask her. and now i know why i cant do that. the reason are:

1. hot temper. im a not good person in controlling my min or feeling. i can be good and bad at the same time. that what im do right now. i dont realize when this bad habit come but what i know is i always make others makan hati.

2. kepala angin. it is same with hot temper ? i guess ya. so same reason. extend, fikir apa yang dia nak je kalau tak, memang hancur. mama cakap "ini budak kepala banyak batu itu duk dalam" maksudnya keras kepala tahap quari

3. bad communication. i dont how to describe but maybe.

4. mudah terasa. okey, mum said aku muka ganas, gengster. that what one of my boy friend call me when i was at legenda. bila jumpe je dari jauh dia jerit "ooii gengster" satu kolej boleh dengar >.< tapi hakikatnya aku tak boleh rasa orang lain lebih dari aku atau orang kata silap sikit kat aku, then lepas tuh dunia boleh musnah. aku boleh terus rasa down dan silent mood dalam paras bahaya. bila aku silent mood bermakna aku marah. bila marah bermakna aku tak suka. bila aku tak suka aku akan ada dalam dunia aku je.

5. pemarah. aku dah terang dalam ayat no4.

6. keras kepala. aku dah terang dalam ayat no2.

so blog, aku rasa sebab tuh mama tak bagi aku sebilik dengan sahabat sendiri dulu. walaupun sebenarnya best sebab dia lah classmate kita, groupmate kita, makan-mate kita,tapi dia bukan lah soulmate yang kita boleh buat tidur bersama. itu lah aku. aku hanya boleh hidup dalam dunia aku. orang lain boleh masuk sekali sekala tapi bukan lah slalu. walau aku cuba dan terus cuba aku tetap tak mampu. ia dah sebati. aku tak pasti macam mana tapi aku haraap aku boleh lari dari perangai nie. please help me ! please pull me out from my world. !

wassalam.