Jul 21, 2013

No title

Assalamualaikum semua :)

Dear blog,

Sedia maklum, ritu first puasa melaka cuti so harus la cuti2 pulang ke pedas kan. Dah kata HOME SWEET HOME. eh. :D Sepatutnya class cuti sehari je tapi memandangkan hari khamis class 1 jam je then class cisco cancel, apa lagi. ambik kesempatan la. And suppose balik jumaat pagi sebab class pukul 10 pagi tapi gedikkss sungguh, hati nie berat gila nak balik. So kesimpulannya saya cuti 5 hari termasuk sabtu ahad. Cuti sendiri yang paling heaven. HAHAHA. Dan sekarang terus rasa malas nak pergi class. Entah penyakit apa yang sampai.

Sepanjang kat rumah 5 hari tuh, aku rasa best gila sebab aku tak boleh puasa so sewenangnya aku makan kat rumah siap buat milo tabur tengahari buta, kesian adik aku. Tapi apa boleh buat, mama asyik suruh makan. Aku cakap la segan, dia paksa jgk. Sayang sungguh kat aku. Sayangggg mama. :)

So, permintaan abah untuk balik awal ditolak atas sebab contract tak cukup 8 bulan katanya. Masa mama bagitau ritu aku okey je sebab dah biasakan raya abah takde so tak kisah la sebab dah faham. Tapi lepas tuh mama asyik cakap rindu abah lah, tak sabar tunggu abah balik la. Mood raya pun macam takde sebab baju dah siap, baju abah pun dah tempah so lagi sedih bila takde orang nak pakai baju tuh kan. Then aku yang hati tisu nie turut sedih sebab tengok mama macam tuh.

Aku dengan bijak bestari cemerlang gemilang pun bagi suggestion suruh abah mintak tolong kapten dia recommend kan abah kat pihak office untuk luluskan permohonan nie. Kononnya la kan -,- Sebenarnya masa cakap dengan abah tuh aku tahan je air mata nie. Kena stedi depan mama. Hahaha.

Tapi macam biasa, abah kalau orang cakap A, A lah dia. Tak reti bantah kalau dia rasa tak perlu, macam aku. eh :P Aku paksa2 abah suruh bagitau kapten dia macam tuh. Jawapan abah tetap sama "dah bagitau dah. Kalau ada rezeki ada lah" Itu je la jawapnya.

Bila dah asyik suruh abah buat macam tuh, adik plak marah aku. Katanya aku bagi harapan kat abah, sedangkan harapan tuh memang mustahil. Tapi entah la, aku memang rasa sebak sebenarnya. Kalau boleh nak abah ada juga sebab excited nak pakai sedondon pagi raya nie. Tapi rezeki mungkin takde. Jadinya kena tunggu abah balik hujung raya.

Itu satu hal. Dah plan dah bila ambik abah kat airport nanti kalau abah sampai petang, semua kena pakai baju raya. Sedondon. Abah tukar baju kat airport and mama cakap nak ambik gambar family memandangkan asyik tangguh plan tuh sebelum nie. Dan aku plan lagi, sebelum tuh suruh mama masak rendang ke apa yang patut ada masa pagi raya, masak2 then bawak bekal. Lepas ambik abah semua terus pergi berkelah mana2 macam sambut birthday abah dengan adik tahun lepas. Then gediks2 depan camera. Kalau abah sampai malam, plan dibuat hari berikutnya. InsyaAllah.

Mama ada ajak kekasihati ambik abah juga nanti then ambik gambar family sekali, aku dengan adik aku terus cakap "mana boleh, dia belum jadi family." Mama cakap, "kan bakal" Okey, bakal je belum sah. So aku dengan adik tak setuju. HAHAHA. Kejam gila aku. :D Aku kalau boleh nak spend time dengan family je so bebas aku nak gediks. :P

Tahun nie takde gambar family di pagi raya. Bakal cemburu nanti bila semua orang upload gambar raya kat insta. :(

Okey dah sebak. Rindu abah :')

Wassalam.