Aug 26, 2013

Spesis perasaan

Assalamualaikum semua :)

Dear blog,

Tahun nie, tahun 2013 dari permulaan tahun bulan january sehingga la sekarang, detik 26 August 2013, dah bermacam perkara aku lalui. Ia nya spesis perasaan kebahagian, kegembiraa, kesedihan, kelukaan, dan segala macam lagi lah spesis perasaan yang ada dalam dunia nie.

Suku dari perasaan aku, aku dah luahan kan kat dalam nie. Mungkin kebayakannya kesedihan dan kelukaan yang aku dah lalu, hakikatnya itu lah yang paling susah untuk aku hadapi. Dan susahnya lagi bila kita berdepan dengan benda yang sesuatu kita tak jangka.

Walau aku belum sepenuhya terima segala hakikat itu, tapi aku masih dalam proses percubaan. Ia akan ambil masa, berapa lama, itu aku tak pasti. Cuma aku harap semua kembali normal.

Jika seseorang sudah mengambil keputusan untuk ambil langkah jauh dari kau, jangan cuba paksa untuk dia toleh kebelakang lagi. Mungkin ada 2 sebab;

1. Dia dah betul2 terluka, kecewa
2. Dia dengan sengaja untuk pergi dari kau sebab dia dah bosan.

Jika kedua-dua nya bukan, pergi lah tanya sendiri kenapa. Itu pun kalau dapat jawapan.

Tapi bila kita sedang bahagia, jangan pula kita rosakkan suasana tuh atas sebab orang lain. Aku bahagia bila aku dikelilingi sebahagian orang2 yang aku sayang. Sekurangnya aku tahu masih ramai yang sayang aku. Cukup lah bila dyorg ada bila aku perlukan dyorg. Masing2 ada peranan sendiri.

Terima kasih untuk perasaan yang pelbagai ini. Segalanya mengajar aku erti kehidupan :)


Oh ya. Blog adalah tempat aku menulis apa yang aku rasa. Mungkin kadang2 agak sensitif tapi ini saja tempat aku meluahkan perasaan aku. Secara pendek kata, aku suka menulis. Luah apa yang aku nak kata. Secara panjang kata, aku bukan jenis yang rajin menulis. Malas sekali nak ngadap lappy dan menaip. Tapi aku akan buatnya bila aku rasa aku nak. Got it ?

Aku perlu pergi. Banyak benda nak disiapkan sebelum hujung minggu nie. Lagi 3 minggu dan final. Harapnya ada sinar. InshaAllah. Semoga berjumpa lagi blog tersayang :)

Salam.