Jul 23, 2011

kampung OH kampung

sekarang nie saya selalu je RINDUKAN kampung saya.
yeah! kampung dimana saya dilahirkan dan dibesarkan.
kampung dimana tempat saya berteduh. bermain. melompat. jatuh. kenal dunia.
segalanya disitu.
bila saya pegi mana mana then ternampak kampung kampung yang bukan kampung saya, automatik saya akan ingat kampung saya.
mula la semua kenangan bermain diminda. terbayang bayang. T_T

saya ada 1 impian. 
 suatu hari nanti saya nak habiskan sisa sisa hidup saya bersama kekasihati di sebuah kampung.
kampung yang aman damai. indah dan permai.

dan dan dan dan 
yang paling penting kampung tuh mesti ada sungai atau air terjun.
kalau boleh saya nak buat rumah yang belakang dia ada air terjun.
senang nanti free je boleh terus terjun.
* saya memang suka berendam *


nie la rumah kampung saya. OPSS ! dah bukan rumah saya. dah dijual. huhu.
tokcik saya ada bagitau dulu, sapa je yang duk rumah nie mesti akan sakit or demam. mesti tak tahan lama kat rumah nie sebab dengar cerita ada "benda" yang kacau. betul atau tak saya tak tau la.

tapi sepanjang saya,mak saya,tok saya, membesar kat rumah nie, takde plak dyorg cerita yang bukan bukan pasal rumah nie. saya pun tak penah lagi la jumpa atau kena kacau. Alhamdulillah.. kami semua tinggal snie dengan aman damai. even ada je yang tak suka kami tinggal snie. 

rumah nie nampak macam sunyi dan suram je kan? saya pun akui. tiap kali balik penang dan jenguk rumah nie * dari jauh * mesti nampak macam tak best je. tapi masa saya tinggal snie dulu, rumah saya la paling riuh rendah. kampung tuh bising pun sebab penghuni rumah tuh sangat bising. macam berpuluh je adik beradik ada. padahal saya,adik,mak dan tok saya je yang tinggal situ.

jiran saya pun cakap sekarang suasana dah tak best.! T_T 
dan yang paling tak best, kampung saya makin teruk. takde perubahan. tempat lain makin maju. kampung saya ??? HAMPEH ! tak tau la nak salahkan sapa. dulu kecik kecik kampung tuh meriah je. nak jalan kaki pun tak rasa apa. best lagi ada. sekarang ? macam seram je. sunyi. banyak hutan. tak terjaga. 

saya harap kampung tuh ada la perubahan satu hari nanti. dengan itu perasaan saya akan lebih membuak buak tuk balik.

saya RINDU rumah kampung saya.yang pada zahir dan batinnya milik orang lain. OH kampung ! :'(