Mar 18, 2013

trisemester 3 2012/2013 short semester

Assalamualaikum semua :)

dear blog,

okey, kita off cerita hati dan perasaan dulu. sekarang aku nak story pasal life aku sebagai student mmu trisemester 3 2012/2013. which is short trisemester. semester nie aku ambik 3 subjek iaitu arabic languange, workplace commmunication and probabilistic and statistics. oh, the killer subject ever ! dengan penuh yakin aku ambik subjek nie. prob and stat antara subject yang susah dan 4 credit hours. subject nie bermain dengan formula mathematics dimana math 2 pun aku belum ambik tapi yakin sungguh ambik prob and stat. aku harap aku boleh bawak walaupun baru chapter 2 dah pening nak hafal formula.

short trisemester ada 8 minggu. dalam minggu ke 4 macam tuh start la midterm exam dan minggu ke 6 dah start kena submit assignmeny. minggu ke 7 presentation dan minggu ke 8 FINAL ! too short and time fly too fast. semester nie class macam biasa je. takde yang menarik, tak macam sem lepas. ada MR A. hahaha.

class arabic antara class yang best jgk. lecturer nya nama mr.najib muka macam ustaz don cuma ustaz don hensem sikit. haha. tapi boleh la. lecturer baik. class tak tension sangat. dan paling best belajar arab dimana pelajaran arab antara pelajaran yang dah lama ditinggalkan. bila belajar dengan student bangsa lain seperti cina dan india dan international, terasa macam arab tuh hebat sangat. bila ustaz sebut itu ini berkaitan arab dan dyrg respon "wow", dalam hati macam bangga lah ! tadi belajar cara2 nak tulis arab dan tetba sayang saya aini tanya "aku pelik la. dulu cikgu aku tak ajar pun semua nie tapi tba2 aku pandai menulis. macam mana tuh ?" aku jawab "entah. aku lahir2 je dah tau arab kot. *sambil gelak*"

tuh jelaa yang aku nak cerita kat kau blog. aku baru balik class workplace communication nie. penat jgk tapi class takde lah bosan sangat. okey aku chow.

wassalam.