Feb 13, 2011

PUNCAK BROGA YANG MENGANCAM DAN SG CHONGKA YANG DINGIN~!

 salam. :)

nampak tuh? senyum  sampai ke telinga. sangat happy nieh! hehehe.
sat sat. entry takde lagi panjang ke cik tikah. aish. paling panjang tajuk yang saya bikin. hahahaha. 
this time saya sangat happy nak update blog nie. ( wei. ada ke orang baca nie. T_T )

seperti yang saya duk gedik update blog b4 nieh. pasal entry nak p jenjalan ngan kesayang kesayang saya kan. so hari nie saya mau update sambungannya. 

segala berjalan lancar even ada masalah sikit but sangat perfect~! :)

seperti yang dirancang. kteorg bertolak dari salak pukul5 lebih. rancang kul4 tapi besala janji melayu. mana pernah tepat. hahaha. sampai BROGA dekat kul6 jugak. then apa lagi. seranggggggggggggggggggg bukit~! ( sampai tak sempat nak wat rengangan. akibatnya turun sakit satu badan. ) di pendekkan cite, kteorg sampai KE PUNCAK dekat kul6.30. cepat tak??? hahaha. 

sepanjang perjalanan nak mendaki tuh, sangat la mencabar. mana taknya. 1st time kot saya daki bukit. tinggi la tuh. last p bukit pun tak tau bila. sek ren kot?? ( ada ke? ) hahaha. rasa mcm nie 1st la.

wei. dah merepek. jum layan pics. nak describe setiap pics nie. penuh dengan kenangan abadi~! :)

BROGA HILLS~!



 puncak broga~! 
gelap weh. awal siot sampai. awal awal pun dah ramai. sampai takde ruang nak letak buntut. hahaha.


see. bukti sampai puncak~!

peace. (+_+)v


dah cerah sikit. dekat kul7 jugak dah. muka maintain yea kawan kawan. 
lega siot.



 yeah~~!! 
(^_+)v



tak percaya saya sampai puncak~???! 
1.7km dari bawah~! arrrrggghh~~~ macam 10km den rasa.
tapi bila dah sampai sangat gumbira.

terus saya jerit. "yeaaaaaaaaaaahhh~~ saya sampai puncak." dengan kuatnya. * sambil buat muka bangga *



wah.dipeluk kak dila tersayang~!
kami bertungkus lumus menolong bila dalam kesusahan mendaki! :)

 saya sayang kamu semua. yeah~


nampak tak???
kabus tuh.  
saya berdiri 400meter dari paras laut. 
:)

 


ramai orang tau!
muka penat masing masing. 



sayang mereka selalu! 



hero yang menjaga gurls yang lemah~!
hahaha. :D



jothi sedang merindui orang tersayang.
ehem ehem. 
hehe. :)

* dah otw turun *



teruk siot anak dara nieh. 
asih. fikir apa entah. 
+_+


saya suka pic nie!
( pic penuh krontervesi )

* photographer of the days *
*thanks ANIP for all the pics*



suka jugak~! 
:D



 kami penuh kepenatan tapi masih bergumbira~!



 tengok~!
real punya penat.

* comeykan saya. hahaha. *



ha. dah sampai bawah. 
otw p sg congkak.
semua tido.
* budak bju merah tuh amek kesempatan bila 
orang nak snap pic. :P *



tengok. tidoq lagi! 

ZZZZZzzzzZZZzzzzz... keruh!

AIR TERJUN SUNGAI CONGKAK~!


 sungai congkak!

here we come~!

nampak macam tenang je air dia. tapi deras jugak. best jugak.
;)

time nie berapa kerat jek yang mandi. hero hero ada yang rehat +  tido~!

saya mandi paling lama. rasa tak mau naik tapi terpaksa. 
:'(

 

 time nie semua dah habis mandi. then muka semua penat. so semua tido.  * tido lagi *

sedap punya~~!

angin sepoi sepoi bahasa. ;)




adeh. pic salah angle plak. 
hahaha

BALIK~!

kteorg gerak balik dalam pukul3 lebih. sebab semua tido tak sedar diri. sedap sangat tido dalam pondok tepi sungai. hahaha.

so otw balik dyorg mengidam nak pekena cendol. kebetulan ternampak cendol tepi jalan so singgah dan minum berjemaah. :D



van cendol pun masuk blog tau. :D



sorang muka penat. sorang muka sedap duk makan. sorang sedap duk tgk pic.

*camera tuh berjasa sepanjang perjalanan. :) *


tengok budak baju merah tuh. dia nampak jek kalau orang duk snap pic even duk makan. tengok yang lain, khusyuk je layan cendol. 
hahaha. :P



mari bersantap cendol!



the heroes~!
:)

CONCLUDE FOR THE DAY~!




HEROES for the day!

thanks to achah, fatah, anip dan buzz sebab tolong kami " the gadis " mendaki bukit BROGA~!

saya sangat appreciate jasa jasa andaa. saya rasa yang lain pun sangat bersyukur sebab ada anda. tanpa anda mesti kami dah bergolek jatuh bukit. sangat kuat mereka yea. menarik, menahan, menjaga kami sepanjang perdakian. sayang anda~! :) harap next time kita dapat buat aktiviti yang berguna dan fun macam nie lagi. 

* will miss them again *



muka penuh kebanggan. kegumbiraan. kepenatan. kepuasan. kepoyoan. kebagusan. ke'bajetan ke'comel'an.

yang penting ;KAMI SANGAT HAPPY~! :)

* betul tak kamu? :D *

WAH.entry sangat panjang. penuh pics. pics penuh makna. 

SAYA SAYANG ANDA SEMUA~! :)


I WILL MISS ALL THE MOMENT WILL U ALL ALL THE TIME. 
:)