Sep 13, 2013

Gila bayang, gila sungguh version 2

Assalamualaikum semua :)

Dear blog,

Aku sebenarnya takde cerita pun nak menaip tapi jari jemari nie gatal nak menaip. Boleh ? Okey lah,aku cerita serba sedikit pasal apa dah jadi hari nie ok. :)

Pagi2 tadi pegi class crypto, class revision. Lecture crypto aku tuh boleh tahan la, berjaya jugak buat aku tergoda. HAHAHA. tapi Chinese lah. Dia superb okey ! Bukan aku nak kata or puji tapi lecture MMU memang superb ! Kan aku post pasal "Gila bayang, gila sungguh" itu post pasal lecture SE, itu pun hebat jugak. Baru lepas Phd (kalau tak silap) kat obersea. Aku slalu stalk dia, kat blog, instagram tapi malangnya dia dah private blog dengan instagram dia. Meroyan lah aku kejap. Sampai sekarang dok berkira2 sama ada nak follow insta dia or tak. Gila bayang kan. Gila bayang sampai lari topik. HAHAHA.

Okey back to story, lecture crypto aku nie kecik2 je orang dia. Tapi pertama kali jumpa dia dalam class, dalam hati terus cakap " Macam arwah sudirman ahh" , seyes. sama ! Dengan keciknya, putih. Muka arwah sudirman kan ala2 chinese skit so memang sama ah. Sejak tuh terus jatuh hati. Dia cakap pun lemah lembut je.

Hari tuh suppose kena present assignment dia tapi aku dgn group aku tak pegi sebab seyes blank pasal assignment tuh. Senang kata memang copy dari senior punya. Susah kot bagi aku yang tak teror programming nie. Dah tuh tak faham plak tuh. So ambik keputusan tak nak p presentation. 1st time ada niat macam tuh. So seperti yang dah dikatakan presentation berlangsung dan ketika itu aku dah selamat balik pedas. Zareef besar classmate aku siap call tanya kenapa tak datang, lecture suruh present jugak. Budak2 class bagi alasan tak present sebab aku balik kampung. Aku terus macam,  "ha ? ala. macam mana nie"

Tapi disebabkan tak nak spoil mood kat rumah, tak nak mama tau, sebab kalau mama tau habis lah. HAHAHA so aku buat muka slamber je. Dengan relaks nya aku call kilah, bagitau apa yang berlaku. Masa tuh kilah dengan aini kat bilik SRM ada meeting. Lagi best lah. Aku skip presentation, skip meeting. Teruk sungguh ! HAHAHA

Then Zarif kecik plak boleh jumpa dyorg kat bilik SRM then buat dyorg cuak. Cakap lecture mengamuk bagai. Budak2 terus cuak betul2 ah. Balik rumah terus email lecture cakap sebab aku balik rumah ada hal kematian (ini tipu) katanya, Lecture replay, dia kecewa lah sebab takde sapa inform dia. Dan tipu macam mana nak inform. Terus dia suruh pegi bilik dia. Sampai bilik dia, dia just cakap suruh buat next week nya. Budak2 nie macam, " ha. fine. ingat nak marah ke apa. tapi dia relaks je" terus aku sayang kat dia. BHAHAHAHAHA

Tapi sebenarnya hari yang sama kteorg skip presentation marketing jugak. Basically aku skip 2 presentation dan meeting. Tapi kilah dengan aini tetap pegi presentation marketing sebab cuak dah kantoi pasal tak pegi present crypto. Jadinya alasan yang sama dyorg bagi kat lecture marketing aku. Baik punya cover. ppfffttttt Memang gila. Kan aku dah cakap, semester nie memang aku gila. Kami semua gila. Teruk gila ah ! Tak sanggup nak mengaku betapa teruknya kami. T_T

Next week nya kami pegi presentation, tapi sebenarnya tak ready pun. 2 jam sebelum pegi present, Netbean buat hal. Tak boleh run coding. Lagi lahh cuakk. Try dan try dan akhirnya boleh jugak run. Sebelum masuk bila dia sempat baca doa, hembus2 dulu sebab takut nak ngadap dia. Takut dia tanya soalan cepumas seperti "kenapa tak datang presentation" dan bla bla bla. Tapi dia cool je. Senyum je. Kami pun senyum je lahh. Sampaikan dia tanya soalan pun kami senyum je. Sengih je. Tak mampu nak bagi jawapan sebab kami takde jawapan. Yeala, dah tak faham macam mana nak tau kan. Dah tuh tak study dulu coding tuh. Lupa nak tukar declaration semua. Coding yang kteorg run declare lain, dalam report declare lain, memang takk ahhh. Tapi dia relaks je, macam biasa, senyum, tak marah. Buatkan aku cair. Oh lecture !

Habis je present rasa lega gila kot. Penat aku renyih kat dia dengan harapan dia mark yang memuaskan. Mark dia boleh lahh. 0,0

Okey kesimpulannya semester nie aku memang TERUK. Lecture aku HANDSOME, BAIK, COMEL ! weweweweeewewewe~~

Aku harap dia pass kan aku lah subjek nie. Tak nak ngadap subjek yang susah nie. Doa2kan lah. Nie pun tengah ngadap nota dia lah nie. grrr~ tapi yang aku tau lecture nie memang tak kedekut markah. Asal kau tulis benda logik yang kena dengan soalan, dia tetap bagi markah. Lecture HANDSOME aku memang baik. Macam lecture SE aku yang aku gila bayang tuh. HAHAHAHA.

Asal aku menaip panjang plak nie. Tadi takde idea. Masuk bab lecture HANDSOME BAIK COMEL terus berkobar nak menaip. HAHA.

Okey nak sambung study. Bye !

salam.