Oct 16, 2012

cerita hari ini

Assalamualaikum semua :)

cerita hari ni mcm biasa. rutinnya sama je dengan 2minggu yang lepas. sebelum tdo kena pastikan baju semua dah basuh dan bersidai dalam blik no3 so bangun2 tdo baju dah boleh keluarkan. so tdo, bangun tdo, mandi, tolong mama sikit2 kat dapur, sikit jela :D hidang makanan lunch with family, basuh pinggan, kemas dapur, angkat baju yang dah kering kat luar, kemas ruang tamu, layan tv, tdo balik, bangun, layan masterchef,  layan adam hawa, layan tv sampai pagi2 buta, lepas subuh tdo balik. esoknya bangun. itu lah rutin yang dibuat selama 2minggu. eh dah hampir 3minggu rutin tuh berulang. bosan ! okey. sedih bila semua org taknak bg saya part time dengan alasan cuti kejap sangat. salah mmu. paper saya habis lambat tapi bersyukur habis seminggu dari org lain. :D

eh. makin hari makin berdebar ni. tinggal berapa hari lagi je result nak keluar. ya Allah. tak dapat bayangkan. >.<

malam semalam kita minum air tea ais buatan sendiri tapi malam nie milo buatan sendiri plak. oh lupa. 1 lagi rutin hariannya yang tak terlepas, buat tea panas untuk mama. sehari 3 kali. lunch, minum petang dan malam. hari3 minum tea. kalau saya macam biasa la, tea ais. favorite forever ! cerita pasal tea, ada kenangan yang sangat manis. nak tau tak, abah mengorat mama dengan mengunakan air tea. hahaha.

23 tahun lalu......

mama bekerja di sebuah kilang. abah plak kebetulan menolong tokwan jual air kat kilang mama masa dia cuti sek. okey. masa tuh mama umur 18 dan abah 17. okey muda sangat ! untuk pertama kalinya mama p beli air kat van putih tokwan. masa tuh la abah jatuh cinta dengan mama. dari saat itu, hari2 abah akan buatkan air tea untuk mama so bila mama rehat abah dah siapkan air khas untuk mama. benda tu berulang2 setiap hari. itu la detik mereka.  mereka ada cerita yang sangat sweet. saya harap calon suami saya sweet mcm abah. bila saya ada masa saya tulis love story mereka. :D

okey. tengah tunggu baju yang sedang dibasuh. kena sidai sebelum tdo. takpe. layan siaran warna 132 dulu. ada jozan kejap lagi. kegemaran !


wassalam.